Studio TRICK

Home Blog Obraz rządzi

Obraz rządzi

Autor:

Światem mediów i reklamy rządzą obrazy. Zdjęcia, infografiki i rysunki towarzyszą artykułom, informacjom prasowym, prezentacjom. I nie tylko „towarzyszą". Są też przekazem samym w sobie. Bywają też sztuką. Popularne dziś blogi dużo zyskują dzięki atrakcyjnym fotografiom, a w przypadku blogów modowych i kulinarnych profesjonalne zdjęcia są wręcz obligatoryjne.

obraz studio trick

1 Obraz to podstawa opracowania reklamy w wersji klasycznej, jak i digital. Pytanie, skąd wziąć dobre zdjęcie? Istnieje kilka źródeł. Po pierwsze, możemy wykonać je sami. Mam tu na myśli przede wszystkim dział marketingu (promocji, reklamy, public relations itd.). W praktyce mogłoby wyglądać to tak, że pracownik takiego zespołu samodzielnie realizuje sesję zdjęciową w pomieszczeniach firmy, np. hali produkcyjnej, biurze. Jednak o ile zakup dobrego sprzętu fotograficznego nie jest problemem (to tylko i aż kwestia budżetu), o tyle uchwycenie nawet zwykłych, codziennych sytuacji na zdjęciu wymaga chociaż odrobiny talentu i odpowiedniego warsztatu fotograficznego. Aparat fotograficzny powinien nam również towarzyszyć podczas wszystkich ważnych wydarzeń, w tym targów i konferencji, imprez integracyjnych, jubileuszy, uroczystości, podpisywania znaczących kontraktów itp. Zdjęcia dokumentujące takie wydarzenia najczęściej przydają się w działaniach public relations.

2Po drugie, zdjęcia mogą powstać podczas sesji z fotografem - profesjonalistą. Chodzi tutaj zarówno o sesje produktów i osób w studio, jak i na terenie firmy. Interesujący efekt dają zdjęcia kadry menedżerskiej wykonywane w plenerze oraz w miejscu, gdzie odbywa się proces produkcyjny lub gdzie świadczone są usługi. Przykładowo, prezes nie musi pozować siedząc za biurkiem, markując podpisywanie dokumentów lub rozmowę przez telefon. Warto zachęcić go do wyjścia zza biurka, na zewnątrz, i pokazanie się na tle budowy, taśmy produkcyjnej, w laboratorium itd.

3Po trzecie, fotografie i grafiki wektorowe możemy zakupić w jednym z wielu banków zdjęć. Na rynku liczy się kilka z nich, podobnych do siebie pod względem sposobu funkcjonowania oraz cen. Zakup może być jednorazowy (możemy zakupić pojedyncze zdjęcie lub kilka). Można również wykupić abonament na wybrany okres (np. miesiąc, kwartał, rok), co da nam dostęp do nawet kilku tysięcy obrazów. Ich cena zależy najczęściej od pól eksploatacji, w jakich zdjęcie będzie wykorzystywane, oraz rozmiaru (rozdzielczości). Bazy zawierają dosłownie miliony zdjęć i mimo możliwości filtrowania według kategorii i słów kluczowych wybór ciekawych, pasujących do profilu działalności firmy bywa trudny. Jeżeli potrzebujemy zdjęć na wyłączność, lepszym rozwiązaniem jest samodzielne zorganizowanie sesji lub współpraca z fotografem.

Optymalna baza składa się ze zdjęć, które pochodzą z różnych źródeł. Jej stworzenie można powierzyć agencji reklamowej pod warunkiem, że sprecyzujemy, do jakich celów i do promocji jakich produktów lub usług będą potrzebne zdjęcia.

Artykuły powiązane

logo wypelnijpl studiotrick

Popularne teraz: Badania CAWI.