Studio TRICK

Home Blog Przyszłościowe myślenie

Przyszłościowe myślenie

Wprawdzie do końca roku zostało jeszcze sporo czasu, ale marketingowiec już w sierpniu powinien zająć się wyborem i zamówieniem kalendarzy dla klientów, partnerów biznesowych lub pracowników firmy. Z kilku powodów.

kalendarze studiotrick

Po pierwsze, wcześniejsze zamówienie u dobrych dostawców wiąże się z rabatami.

Po drugie, zamawiając przed pełnią „kalendarzowego" sezonu, czyli pod koniec roku, kiedy wiele, zwłaszcza mniejszych firm dopiero zaczyna się rozglądać za ofertami, mamy pewność, że kalendarze będą na czas. Z naszego doświadczenia wynika, że warto rozpocząć wręczanie kalendarzy klientom już w październiku i listopadzie. Warto być pierwszym, a nuż osoba obdarowana wpisze już do otrzymanego od nas kalendarza książkowego jakieś ważne terminy na przyszły rok i już nie będzie chciała się z nim rozstawać.

Z pewnością kalendarz zostanie w rękach klienta, jeżeli mu się spodoba. W przypadku kalendarza książkowego o jego atrakcyjności decyduje ciekawa okleina, staranne tłoczenie (wytłoczyć można logo, hasło reklamowe, rok, imię i nazwisko obdarowanej osoby itd.), zindywidualizowane elementy w środku i na okładce (wklejki i wyklejki, tasiemki, rodzaj papieru, zaznaczone ważne – np. dla danej branży – daty, porady lub aforyzmy na każdej lub wybranej stronie itp.). Na wybór odpowiedniego modelu i jego zaprojektowanie potrzeba czasu, podobnie jak na wykonanie. Pod koniec roku terminy realizacji są nawet kilkukrotnie dłuższe, a drukarnie nie nadążają z zamówieniami.

Aby dokonać właściwego wyboru kalendarza reklamowego, musimy określić swoje potrzeby.

Przykładowe pytania pomocnicze:

Ile możemy wydać? Dla kogo będzie przeznaczony kalendarz? Ile osób chcemy obdarować? Jakiego typu kalendarz będziemy zamawiać (książkowe, trójdzielne, jedno- i trzynastoplanszowe, biurkowe, biuwary itd.)? Czy lepiej zamówić wysokiej jakości ekskluzywne kalendarze książkowe z okładkami ze skóry naturalnej i wręczyć je wyselekcjonowanym klientom i partnerom biznesowym, czy raczej postawić na wysokiej jakości okleinę skóropodobną i potraktować kalendarz jako gadżet reklamowy dla szerokiej rzeszy klientów? Czy i jak będzie dystrybuowany (wysyłany lub wręczany osobiście) i czy będziemy potrzebować koperty (np. w przypadku kalendarzy wieloplanszowych) lub tuby (dla jednoplanszowych formatu B1)? Czy dla kalendarzy planszowych i trójdzielnych wykonamy autorski projekt, czy też skorzystamy z gotowych rozwiązań? Czy nasz kalendarz ma być praktyczny (w przypadku kalendarza książkowego będą liczyć się: wygodny, poręczny format, w zależności od preferencji: układ dzienny lub tygodniowy, czytelne kalendarium, miejsce na notatki itd.), czy przede wszystkim zapewnić obdarowanemu „wrażenia artystyczne"? Czy mamy zdjęcia do kalendarza autorskiego?

Pytania mnożą się, gdy zapoznajemy się z ofertami kolejnych producentów. Większość z nich przesyła zainteresowanym firmom wzorniki z okleinami na okładkę oraz wzorami kalendarium, a także przykładowe egzemplarze. Wygodnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług agencji reklamowych, które reprezentują kilku producentów, a dodatkowo mogą doradzić w wyborze produktu i zająć się projektami graficznymi.

Gdy jesteśmy już na etapie zatwierdzania projektu grafiki do kalendarza, warto zadać sobie pytanie: „Czy chciałabym powiesić ten kalendarz na ścianie – w domu lub biurze?"...

logo wypelnijpl studiotrick

Popularne teraz: Badania CAWI.