Studio TRICK

Home Blog Wesołych Świąt – klasycznie czy elektronicznie?

Wesołych Świąt – klasycznie czy elektronicznie?

Autor:

Dyskusja na temat przewagi tradycyjnych kartek świątecznych nad e-kartkami (i odwrotnie) jest tak samo bezcelowa jak spór o wyższości Bożego Narodzenia nad Wielkanocą (i odwrotnie). Zarówno elektroniczne kartki, jak i wersje papierowe mają swoich zwolenników i przeciwników, plusy i minusy. Kartka może mieć stonowany, „biznesowy" design lub wprost przeciwnie – zwariowany, barwny, z humorem. Papier daje wiele możliwości – odpowiednia faktura, gramatura, format. Z kolei w Internecie możemy zamieścić życzenia jako plik video. I tutaj możliwości kreacji mamy mnóstwo.

Argumenty za przesyłaniem życzeń świątecznych pocztą tradycyjną to przede wszystkim kultywowanie tradycji, bardziej osobisty charakter, elegancja. Można własnoręcznie napisać życzenia lub przynajmniej podpisać się pod nadrukowanym tekstem. Oczywiście, odręczne podpisywanie ma pewne ograniczenia. Nie będzie możliwe w przypadku wysyłki kilkunastu tysięcy kartek.

W przypadku kartek klasycznych mamy do wyboru gotowe wzory. Możemy również opracować autorski projekt, dzięki czemu nasza kartka będzie niepowtarzalna. Plusem takiego rozwiązania jest to, że logo może być dowolnie wkomponowane w ilustrację lub zdjęcie (w przypadku gotowych wzorów miejsce i wielkość umieszczenia nazwy firmy lub jej znaku graficznego jest określona). Do nas należy też wybór formatu i wszelkich parametrów druku. Niektórzy klienci zamieszczają na kartkach rysunki wykonane przez dzieci pracowników lub wychowanków domu dziecka, który wspiera firma. Wybrać można także jedną z wielu ofert kartek charytatywnych (np. Unicef, SOS Wioski Dziecięce, Fundacji „Mimo Wszystko" Anny Dymnej). Dochód z ich sprzedaży przeznaczany jest na określony cel. Przedsiębiorstwom działającym zarówno na rynku B2B, jak i B2C odradzamy kartki z motywami religijnymi (chyba, że zajmują się produkcją lub handlem dewocjonaliami...). Wykorzystujmy je na gruncie prywatnym i wszędzie tam, gdzie nie wzbudzą kontrowersji.

Nową tradycją jest e-kartka. Można uogólnić, że e-kartka sprawdza się w tych branżach, gdzie komunikacja elektroniczna dominuje lub przynajmniej jest równorzędna z tą wykorzystującą papier. Na pewno kartka elektroniczna to konieczność, jeśli jednym adresem klienta, jaki posiadamy jest jego e-mail. Jest też tańszym rozwiązaniem niż kartki tradycyjne w przypadku dużych baz wysyłkowych.

W najprostszej wersji elektroniczna kartka świąteczna to po prostu statyczny obrazek „wklejony" w wiadomość. Może to być również prezentacja we flashu, a coraz częściej – wideo. Wśród wielkiej ilości spamu, jaka trafia do skrzynek pocztowych, e-kartka, którą zamierzamy wysłać do klientów, musi się wyróżniać – oryginalną grafiką, zaskakującym motywem, humorem, niebanalnym przesłaniem, zaproszeniem do zabawy.

Kartkę w każdej wersji możemy połączyć z bonusem dla klientów, np. kuponem rabatowym, upominkiem, bonem prezentowym.

logo wypelnijpl studiotrick

Popularne teraz: Badania CAWI.